LEKTORI KONFERENCIE

Péter Urbán (MŠVVaM SR)

 

Učiteľ. Lektor. Coach. Mediátor. Manžel. Otec. Ale predovšetkým: Človek. Od roku 2006 pracuje s ľuďmi a so skupinami. Začínal ako učiteľ základnej a strednej školy, potom sa stal vysokoškolským pedagógom a lektorom neformálneho vzdelávania. Od roku 2020 pôsobí na Ministerstve školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR (Inštitút kurikula a inovácií vo vzdelávaní) a je odborným garantom konceptu regionálnych centier podpory učiteľov.

PhDr. Marián Damankoš, PhD. (ESŠ Prešov)

Riaditeľ Evanjelickej spojenej školy v Prešove (mš, zš, gym) a Prezident Asociácie evanjelických škôl Slovenska. Absolvent Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove v odbore filozofia a dejepis. Je autorom učebných textov z dejepisu Svetové dejiny I, II. III. a viacerých odborných štúdií z dejín evanjelikov na Slovensku. V roku 2008 sa stal riaditeľom Evanjelického kolegiálneho gymnázia v Prešove, ktoré bolo v roku 2011 spojené s Evanjelickou základnou školou s materskou školou do Evanjelickej spojenej školy. V rokoch 2007-2019 bol predsedom Školského výboru Evanjelickej cirkvi a. v. na Slovensku. V súčasnosti je poslancom Zastupiteľstva Prešovského samosprávneho kraja a Mestského zastupiteľstva v Prešove. 

Ing. Alexandra Rusňáková (PDC)

Je certifikovaná lektorka Service Learningu a ambasádorka pre Prešovský kraj.
Pôsobí v Prešovskom dobrovoľníckom centre, kde sa venuje prepájaniu škôl s
praxou a rozvíjaniu Service Learningu. Ako školiteľka prináša učiteľom metodiku
aj motiváciu a snaží sa ukazovať, že vzdelávanie môže byť živé a prepojené s
reálnym svetom. Service Learning je pre ňu srdcovka aj misia. Učiteľom
odovzdáva nielen nástroje, ale aj energiu a inšpiráciu, ktoré im pomáhajú
objavovať radosť z učenia.

Mgr. Peter Tej (RCPU)

Pôsobím ako riaditeľ a mentor v Regionálnom centre podpory učiteľov v Bardejove. V školstve mám viac ako 14 rokov skúseností. Venujem sa rozvoju učiteľov, koordinácii vzdelávacích programov a podpore škôl pri implementácii kurikulárnych zmien. Mojou vášňou je využívanie technológií a umelej inteligencie vo vzdelávaní, a to tak z pohľadu učiteľa, ako aj manažéra zmeny. Som autor viacerých workshopov a prednášok, kde prepájam pedagogickú prax s modernými digitálnymi nástrojmi.

Alex Šurík (SORUDO)

Je profesionálny lektor spoločnosti SORUDO s.r.o. s dlhoročnou praxou v oblasti vzdelávania dospelých, ktorý sa špecializuje na tréningy asertívnej komunikácie, sebaobrany a deeskalácie konfliktov. Školí pedagógov vo viac ako 20-tich školských inštitúciách. Účastníkom kurzov poskytuje ucelený pohľad na to, ako budovať zdravé vzťahy a bezpečné prostredie v škole, v kolektíve a v bežnom živote. Vo svojej práci prepája vedomosti z oblasti zvládania stresu, fyzickej a psychickej sebaobrany, skúsenosti z práce s ľuďmi a moderné prístupy k riešeniu náročných situácií. Praktické kurzy ktoré vedie, sú postavené na rešpekte, autentickosti a konkrétnych nástrojoch, ktoré účastníci môžu ihneď využiť v profesionálnom aj v osobnom živote. Vďaka svojmu prístupu, akým podáva svoje skúsenosti, je jedným z najobľúbenejších lektorov pre túto tému.

Mgr. Dagmara Verešpejová (RCPU)

Vidím zmysel v prepájaní formálneho a neformálneho vzdelávanie v školách, čo prináša pridanú
hodnotu v oblasti rozvoja zručností žiakov, učiteľov, vychovávateľov a ďalších dôležitých ľudí v prostredí školy, potrebných pre život. 
Študovala som na Prešovskej univerzite v Prešove odbory pedagogika – telesná výchova a sociálna práca. V minulosti som pôsobila v Iuventa – Slovenský inštitút mládeže na pozícii regionálnej koordinátorky Národného projektu Komprax – kompetencie pre prax. Som spoluzakladateľkou CeNef – centra pre podporu neformálneho vzdelávania v Prešove, v ktorom pôsobím ako lektorka a koordinátorka vzdelávania. Súčasná práca mentorky mi dáva príležitosť a priestor podeliť sa so svojimi skúsenosťami v oblasti neformálneho vzdelávania, rozvoja soft skills a práce s ľuďmi. Prácu mentorky vnímam ako vzájomné obohacovanie, možnosť rozvíjať sa a komunikovať s ľuďmi.

Mgr. Tomáš Juskiv (INPORO)

Dlhodobo sa venuje témam personálnych štýlov, ktorým sa začal hlbšie zaoberať počas stáže v Bruseli, Belgicku. Tam pracoval ako Produkt Content Developer, kde spoluvytváral program zameraný na pozitívny leadership, efektívnu komunikáciu a spoluprácu, špeciálne pre pedagógov a študentov, s cieľom zlepšiť vzájomné porozumenie. Je aktívnym členom občianskeho združenia INPORO – Inštitút podpory a rozvoja, kde pôsobí ako kouč, lektor a facilitátor.V súčasnosti pôsobí ako Regionálny koordinátor podpory práce s mládežou pre NIVAM, kde pomáha aktérom pracujúcim s mládežou aj samotnej mládeži prostredníctvom neformálneho vzdelávania.

Mgr. Ibolya Straussová

Som učiteľkou 1. stupňa, ktorá má hravosť v krvi a preto som ju vždy prenášala aj do vyučovania. Fandím neformálnemu, projektovému a zážitkovému učeniu. Posledné dva roky som v škole pôsobila ako koordinátor postupného zavádzania nového ŠVP, v RCPU pre Košice – okolie ako mentor a lektor. Pohár vidím poloplný, problém ako výzvu a kurikulárnu reformu ako šancu. Roky som viedla (a vďaka RCPU opäť vediem) PRIMAklub, klub učiteľov pre prvý stupeň, kde si dobíjam baterky v spoločnosti podobne naladených učiteľov.

Mgr. Nikola Bartošová (EMOCIONÁLNY KOMPAS)

 

Nikola Bartošová je psychologička, ktorá sa vo svojej profesnej oblasti dlhodobo pohybuje na pomedzí psychológie a vzdelávania. Prepájanie skúseností z týchto 2 oblastí jej pomáha lepšie porozumieť potrebám detí, ich rodín a tiež učiteľov, ktorí s deťmi trávia čas v škole. Nikola verí, že rozvíjanie emocionálnych a sociálnych zručností je základ pre zdravý a naplnený život. Má rada čítanie, turistiku a prechádzky so psom v prírode.

Mgr. Magdaléna Kyseľová

 

Som učiteľkou anglického jazyka, etickej a náboženskej výchovy na základnej škole, kde dlhodobo spolupracujem aj na medzinárodných projektoch (Erasmus, eTwinning). Dotazník Gallup ma nasmeroval na posilňovanie mojich silných stránok, a absolvovanie koučingového výcviku mi ukázalo, kde potrebujem rásť. Mojou cestou sa stal popri učení aj koučing, v ktorom aktívne počúvanie tvorí základ porozumenia. Aj vďaka tomu sa téma komunikácie stala pre mňa srdcovkou.

PhDr. Ľudmila Kónyová (RCPU)

Moderný učiteľ nie je len ten, kto učí, ale aj ten, kto sa učí. A to je i môj prípad. Práca so žiakmi ma každodenne obohacuje, inšpiruje, nabíja energiou a radosťou. Vediem ich k dobrovoľníctvu, aktívnemu občianstvu i sociálnym projektom. Dnešná škola nie je len o vedomostiach, ale najmä o hodnotách a vzťahoch. Učím SJL a DEJ, som spoluautorkou najnovších učebníc a cvičebníc pre ZŠ i SŠ. Možnosť robiť mentora je pre mňa výzvou. Chcem trpezlivo pomáhať hľadať ľuďom ich potenciál, rozvíjať silné stránky, spoločne objavovať a pomenúvať možné kroky v raste. Menia sa nám žiaci, meníme metódy práce s nimi. Sama rada experimentujem najmä počas projektového a blokového vyučovania. Pozývam všetkých záujemcov na zmyselnú cestu spoločného napredovania.

PaedDr. Anna Matušíková (RCPU)

Zmysluplné vzdelávanie môže fungovať len vtedy, keď sa stáva prirodzenou súčasťou myslenia každého z nás. Ako učiteľka cudzích jazykov s niekoľkoročnou praxou na základných školách v Prahe vnímam učenie ako obojstranný proces, kde sa učitelia a žiaci navzájom obohacujú. Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ na Prešovskej univerzite, kde som v roku 2011 absolvovala aj rigorózne konanie, a svoje odborné zameranie som rozšírila o štúdium anglického jazyka na Masarykovom ústave ČVUT v Prahe. Dôležité je pre mňa vytvárať otvorenú a podnetnú komunikáciu, ktorá prináša atmosféru rešpektu, záujmu a láskavosti.

Mgr. Petronela Kovaľová (RCPU)

Moja vášeň pre vzdelávanie sa začala už pri nástupe do prvého ročníka základnej školy a odvtedy ma neprestáva sprevádzať. Som vyštudovaná učiteľka spoločensko-vedných predmetov a špeciálnej pedagogiky. V súčasnosti pôsobím ako mentorka v Regionálnom centre podpory učiteľov a interná doktorandka na Katedre špeciálnej pedagogiky Prešovskej univerzity. 

Moje skúsenosti s inkluzívnym školským prostredím mi ukázali, že priestor na rast patrí nielen žiakom, ale aj učiteľom. Ako špeciálna pedagogička a mentorka rada pomáham budovať inšpiratívne a podporné prostredie.