Učiteľ. Lektor. Coach. Mediátor. Manžel. Otec. Ale predovšetkým: Človek. Od roku 2006 pracuje s ľuďmi a so skupinami. Začínal ako učiteľ základnej a strednej školy, potom sa stal vysokoškolským pedagógom a lektorom neformálneho vzdelávania. Od roku 2020 pôsobí na Ministerstve školstva, výskumu, vývoja a mládeže SR (Inštitút kurikula a inovácií vo vzdelávaní) a je odborným garantom konceptu regionálnych centier podpory učiteľov.
Riaditeľ Evanjelickej spojenej školy v Prešove (mš, zš, gym) a Prezident Asociácie evanjelických škôl Slovenska. Absolvent Filozofickej fakulty Prešovskej univerzity v Prešove v odbore filozofia a dejepis. Je autorom učebných textov z dejepisu Svetové dejiny I, II. III. a viacerých odborných štúdií z dejín evanjelikov na Slovensku. V roku 2008 sa stal riaditeľom Evanjelického kolegiálneho gymnázia v Prešove, ktoré bolo v roku 2011 spojené s Evanjelickou základnou školou s materskou školou do Evanjelickej spojenej školy. V rokoch 2007-2019 bol predsedom Školského výboru Evanjelickej cirkvi a. v. na Slovensku. V súčasnosti je poslancom Zastupiteľstva Prešovského samosprávneho kraja a Mestského zastupiteľstva v Prešove.
Je certifikovaná lektorka Service Learningu a ambasádorka pre Prešovský kraj.
Pôsobí v Prešovskom dobrovoľníckom centre, kde sa venuje prepájaniu škôl s
praxou a rozvíjaniu Service Learningu. Ako školiteľka prináša učiteľom metodiku
aj motiváciu a snaží sa ukazovať, že vzdelávanie môže byť živé a prepojené s
reálnym svetom. Service Learning je pre ňu srdcovka aj misia. Učiteľom
odovzdáva nielen nástroje, ale aj energiu a inšpiráciu, ktoré im pomáhajú
objavovať radosť z učenia.
Pôsobím ako riaditeľ a mentor v Regionálnom centre podpory učiteľov v Bardejove. V školstve mám viac ako 14 rokov skúseností. Venujem sa rozvoju učiteľov, koordinácii vzdelávacích programov a podpore škôl pri implementácii kurikulárnych zmien. Mojou vášňou je využívanie technológií a umelej inteligencie vo vzdelávaní, a to tak z pohľadu učiteľa, ako aj manažéra zmeny. Som autor viacerých workshopov a prednášok, kde prepájam pedagogickú prax s modernými digitálnymi nástrojmi.
Je profesionálny lektor spoločnosti SORUDO s.r.o. s dlhoročnou praxou v oblasti vzdelávania dospelých, ktorý sa špecializuje na tréningy asertívnej komunikácie, sebaobrany a deeskalácie konfliktov. Školí pedagógov vo viac ako 20-tich školských inštitúciách. Účastníkom kurzov poskytuje ucelený pohľad na to, ako budovať zdravé vzťahy a bezpečné prostredie v škole, v kolektíve a v bežnom živote. Vo svojej práci prepája vedomosti z oblasti zvládania stresu, fyzickej a psychickej sebaobrany, skúsenosti z práce s ľuďmi a moderné prístupy k riešeniu náročných situácií. Praktické kurzy ktoré vedie, sú postavené na rešpekte, autentickosti a konkrétnych nástrojoch, ktoré účastníci môžu ihneď využiť v profesionálnom aj v osobnom živote. Vďaka svojmu prístupu, akým podáva svoje skúsenosti, je jedným z najobľúbenejších lektorov pre túto tému.
Vidím zmysel v prepájaní formálneho a neformálneho vzdelávanie v školách, čo prináša pridanú
hodnotu v oblasti rozvoja zručností žiakov, učiteľov, vychovávateľov a ďalších dôležitých ľudí v prostredí školy, potrebných pre život. Študovala som na Prešovskej univerzite v Prešove odbory pedagogika – telesná výchova a sociálna práca. V minulosti som pôsobila v Iuventa – Slovenský inštitút mládeže na pozícii regionálnej koordinátorky Národného projektu Komprax – kompetencie pre prax. Som spoluzakladateľkou CeNef – centra pre podporu neformálneho vzdelávania v Prešove, v ktorom pôsobím ako lektorka a koordinátorka vzdelávania. Súčasná práca mentorky mi dáva príležitosť a priestor podeliť sa so svojimi skúsenosťami v oblasti neformálneho vzdelávania, rozvoja soft skills a práce s ľuďmi. Prácu mentorky vnímam ako vzájomné obohacovanie, možnosť rozvíjať sa a komunikovať s ľuďmi.
Dlhodobo sa venuje témam personálnych štýlov, ktorým sa začal hlbšie zaoberať počas stáže v Bruseli, Belgicku. Tam pracoval ako Produkt Content Developer, kde spoluvytváral program zameraný na pozitívny leadership, efektívnu komunikáciu a spoluprácu, špeciálne pre pedagógov a študentov, s cieľom zlepšiť vzájomné porozumenie. Je aktívnym členom občianskeho združenia INPORO – Inštitút podpory a rozvoja, kde pôsobí ako kouč, lektor a facilitátor.V súčasnosti pôsobí ako Regionálny koordinátor podpory práce s mládežou pre NIVAM, kde pomáha aktérom pracujúcim s mládežou aj samotnej mládeži prostredníctvom neformálneho vzdelávania.
Som učiteľkou 1. stupňa, ktorá má hravosť v krvi a preto som ju vždy prenášala aj do vyučovania. Fandím neformálnemu, projektovému a zážitkovému učeniu. Posledné dva roky som v škole pôsobila ako koordinátor postupného zavádzania nového ŠVP, v RCPU pre Košice – okolie ako mentor a lektor. Pohár vidím poloplný, problém ako výzvu a kurikulárnu reformu ako šancu. Roky som viedla (a vďaka RCPU opäť vediem) PRIMAklub, klub učiteľov pre prvý stupeň, kde si dobíjam baterky v spoločnosti podobne naladených učiteľov.
Nikola Bartošová je psychologička, ktorá sa vo svojej profesnej oblasti dlhodobo pohybuje na pomedzí psychológie a vzdelávania. Prepájanie skúseností z týchto 2 oblastí jej pomáha lepšie porozumieť potrebám detí, ich rodín a tiež učiteľov, ktorí s deťmi trávia čas v škole. Nikola verí, že rozvíjanie emocionálnych a sociálnych zručností je základ pre zdravý a naplnený život. Má rada čítanie, turistiku a prechádzky so psom v prírode.
Som učiteľkou anglického jazyka, etickej a náboženskej výchovy na základnej škole, kde dlhodobo spolupracujem aj na medzinárodných projektoch (Erasmus, eTwinning). Dotazník Gallup ma nasmeroval na posilňovanie mojich silných stránok, a absolvovanie koučingového výcviku mi ukázalo, kde potrebujem rásť. Mojou cestou sa stal popri učení aj koučing, v ktorom aktívne počúvanie tvorí základ porozumenia. Aj vďaka tomu sa téma komunikácie stala pre mňa srdcovkou.
Moderný učiteľ nie je len ten, kto učí, ale aj ten, kto sa učí. A to je i môj prípad. Práca so žiakmi ma každodenne obohacuje, inšpiruje, nabíja energiou a radosťou. Vediem ich k dobrovoľníctvu, aktívnemu občianstvu i sociálnym projektom. Dnešná škola nie je len o vedomostiach, ale najmä o hodnotách a vzťahoch. Učím SJL a DEJ, som spoluautorkou najnovších učebníc a cvičebníc pre ZŠ i SŠ. Možnosť robiť mentora je pre mňa výzvou. Chcem trpezlivo pomáhať hľadať ľuďom ich potenciál, rozvíjať silné stránky, spoločne objavovať a pomenúvať možné kroky v raste. Menia sa nám žiaci, meníme metódy práce s nimi. Sama rada experimentujem najmä počas projektového a blokového vyučovania. Pozývam všetkých záujemcov na zmyselnú cestu spoločného napredovania.
Zmysluplné vzdelávanie môže fungovať len vtedy, keď sa stáva prirodzenou súčasťou myslenia každého z nás. Ako učiteľka cudzích jazykov s niekoľkoročnou praxou na základných školách v Prahe vnímam učenie ako obojstranný proces, kde sa učitelia a žiaci navzájom obohacujú. Vyštudovala som učiteľstvo pre 1. stupeň ZŠ na Prešovskej univerzite, kde som v roku 2011 absolvovala aj rigorózne konanie, a svoje odborné zameranie som rozšírila o štúdium anglického jazyka na Masarykovom ústave ČVUT v Prahe. Dôležité je pre mňa vytvárať otvorenú a podnetnú komunikáciu, ktorá prináša atmosféru rešpektu, záujmu a láskavosti.
Moja vášeň pre vzdelávanie sa začala už pri nástupe do prvého ročníka základnej školy a odvtedy ma neprestáva sprevádzať. Som vyštudovaná učiteľka spoločensko-vedných predmetov a špeciálnej pedagogiky. V súčasnosti pôsobím ako mentorka v Regionálnom centre podpory učiteľov a interná doktorandka na Katedre špeciálnej pedagogiky Prešovskej univerzity.
Moje skúsenosti s inkluzívnym školským prostredím mi ukázali, že priestor na rast patrí nielen žiakom, ale aj učiteľom. Ako špeciálna pedagogička a mentorka rada pomáham budovať inšpiratívne a podporné prostredie.