Tomáš Pešek, PCC
Viac ako 20 rokov sa venuje rozvoju mladej generácie. Hľadá inovatívne spôsoby ako ich rozvíjať a čo funguje, odovzdáva ďalej. Pôsobí ako medzinárodne certifikovaný kouč, rozumie si s neformálnym vzdelávaním i zážitkovou pedagogikou. Posledné roky sa venuje najmä rozvoju dospievajúcich mladých mužov a vedie koučovacie výcviky pre učiteľky a učiteľov aj pracovníčky a pracovníkov s mládežou. Pôsobí v organizáciách YouthWatch, Plusko a International Coaching Federation – Slovenská pobočka. Začiatkom roku 2024 mu vyšla kniha Koučing mladej generácie – aby mali život vo vlastných rukách s podtitulom „Ako menej radiť, viac počúvať a lepšie sa pýtať“. Viac na: https://improve-se.sk
Dávid Králik (Mentória)
Pracuje ako mentor a supervízor v n.o. Mentória a zároveň ako učiteľ v SZŠ BESST, okrem toho je kouč, besedátor, školiteľ, športovec telom i dušou, poslabší, avšak vášnivý hudobník, milovník stanovania a tukanov, spisovateľ detských knižiek, ktorý si so sebou nosí na besedy prezúvky a hrdý otec dvoch úžasných dievčat Viki a Veve.
(www.mentoria.sk)
Zuzana Reľovská
Vyštudovala psychológiu a germanistiku na Pedagogickej fakulte UK, no od začiatku profesionálnej kariéry sa venuje skôr vzdelávaniu dospelých. Začínala ako personalistka zodpovedná za nábor a výber nových zamestnancov v IT korporátnom prostredí, neskôr sa posunula do oblasti vytvárania a lektorovania rozvojových programov pre manažérov. Ako koučka a konzultantka pracovala na mnohých rozvojových projektoch naprieč odvetviami a manažérskymi úrovňami. Od vlastnej skúsenosti s vyhorením v roku 2011 sa intenzívnejšie venuje oblasti duševného zdravia v pracovnom prostredí, budovaniu mentálnej odolnosti a prevencii vyhorenia. Lektoruje vzdelávacie programy, venuje sa aj individuálnemu poradenstvu či koučingu. Od roku 2017 spolupracuje so spoločnosťou Forbes na projekte Nevyhorení a už druhý rok organizuje konferenciu #WWCon2024 – Workplace Wellbeing Conference, ktorá sa špecificky venuje téme wellbeing v práci. Svoj voľný čas rada trávi so svojimi dvoma deťmi, manželom a prípadne kocúrom na chalupe, či cestovaním a bicyklovaním.
PaedDr. Erika Novotná, PhD.
Pracuje ako odborný asistent na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Odborne sa zameriava na oblasť pregraduálnej prípravy študentov učiteľstva a ich profesijnú prípravu v smere rozvoja tvorivej osobnosti. Je lektorkou vzdelávania dospelých a v tejto oblasti realizuje školenia a výcviky v oblasti komunikácie, asertivity, kooperácie a rozvoja kritického myslenia doma i v zahraničí. Angažuje sa v oblasti mládežníckej politiky a uznávania neformálneho vzdelávania. Na pozícii expert senior spolupracovala s NIVAM v rámci projektu TEACHERS na inovácii profesijných štandardov pedagogických a odborných zamestnancov. Štátnym pedagogickým ústavom bola menovaná za členku Ústrednej komisie pre výchovu a vzdelávanie v školských výchovno-vzdelávacích zariadeniach. Ministerstvom školstva výskumu, vývoja a mládeže SR (MŠVVaM SR) je menovaná za predsedníčkou atestačnej komisie na vykonávanie prvej atestácie v kategórii vychovávateľ a na vykonanie prvej a druhej atestácie v podkategórii učiteľ pre primárne vzdelávanie. Je členkou výkonného výboru Spoločnosti pre výchovy mimo vyučovania, o. z. a odbornou garantkou programov inovačného vzdelávania pre vychovávateľov. Je ambasádorkou Elektronickej platformy vzdelávania dospelých v Európe (EPALE). Aktuálne je členkou Akreditačnej komisie v oblasti práce s mládežou MŠVVaM SR.
Doc. PhDr. Marek Lukáč, PhD.
Učiteľ na Prešovskej univerzite v Prešove. Vedecko-výskumne sa orientuje na sociálne súvislosti edukácie dospelých so zameraním na marginalizované rómske komunity. Má dlhoročné lektorské skúsenosti s rôznymi cieľovými skupinami. Osobitne sa venuje príprave budúcich lektorov vo vzdelávaní dospelých v lektorských kurzoch. www.linkedin.com/in/marek-lukáč-06645455 https://www.unipo.sk/cjknm/hlavne-sekcie/urs/kontakt/44768/
Mgr. Silvia Lukáčová, PhD.
Učí na Prešovskej univerzite v Prešove, na Ústave pedagogiky, andragogiky a psychológie. Vo výskume sa zameriava na vzdelávanie odsúdených a iných skupín ohrozených sociálnym vylúčením. Vyučuje budúcich učiteľov v oblasti pedagogiky. Má dlhoročné skúsenosti so vzdelávaním dospelých v kurzoch lektorských zručností. https://www.unipo.sk/fakulta-humanitnych-prirodnych-vied/katedry/upap-fhpv/ludia/katedra-andragogiky/SLukacova/
Ing. Peter Sýkora
Pôsobí ako mentor a lektor v rámci Regionálneho centra podpory učiteľov v Prešove. Popri tom v rámci Centra pre podporu neformálneho vzdelávania (CeNef) pôsobí ako koordinátor vzdelávacieho programu „(NE)BEZPEČNE V SIETI“ a lektor neformálneho vzdelávania v oblastiach kritického myslenia, mediálnej gramotnosti, finančnej gramotnosti, strategického plánovania, soft skils a pod.
PaedDr. Janka Bavoľárová
Som riaditeľkou Základnej školy s materskou školou M.R.Štefánika v Budimíre, kde vediem už 12 rokov skvelý tím ľudí. Kvalitné medziľudské vzťahy, dôvera, otvorená a rešpektujúca komunikácia a tímová spolupráca sú naše kľúčové hodnoty. Naša vízia, že „Sme pokrokový tím, ktorý vníma vzdelávanie ľudsky a zodpovedne“ nás prirodzene priviedla k implementácii nového kurikula, lebo „dieťa v centre“ je jednou z našich priorít.
Mgr. Tomáš Juskiv
Dlhodobo sa venuje témam personálnych štýlov, ktorým sa začal hlbšie zaoberať počas stáže v Bruseli, Belgicku. Tam pracoval ako Produkt Content Developer, kde spoluvytváral program zameraný na pozitívny leadership, efektívnu komunikáciu a spoluprácu, špeciálne pre pedagógov a študentov, s cieľom zlepšiť vzájomné porozumenie. Je aktívnym členom občianskeho združenia INPORO – Inštitút podpory a rozvoja, kde pôsobí ako kouč, lektor a facilitátor.V súčasnosti pôsobí ako Regionálny koordinátor podpory práce s mládežou pre NIVAM, kde pomáha aktérom pracujúcim s mládežou aj samotnej mládeži prostredníctvom neformálneho vzdelávania.
Ing. Danka Kožlejová
Som v školstve a v neustálom procese zmien už pomerne dlho. Prechod z firmy do školstva bol veľkou výzvou, zavádzanie nových odborov, predmetov, vedenie študentských firiem, tvorba motivačného programu pre žiakov, práca riaditeľky školy a mnohé iné boli zmenami, ktoré ma neustále posúvali profesijne vpred. Som veľmi rada, že všetky nadobudnuté skúsenosti môžem teraz zúročovať v práci mentorky/lektorky v RCPU.
Mgr. Peter Tej
Je riaditeľom a mentorom Regionálneho centra podpory učiteľov v Bardejove s viac ako 12-ročnou praxou v školstve. Zameriava sa na podporu učiteľov prostredníctvom inovatívnych pedagogických prístupov a využívania umelej inteligencie v edukačnom procese. Vytvára vzdelávacie programy, ktoré poskytujú učiteľom praktické príklady a nástroje pre efektívnejšiu výučbu. Jeho lektorská činnosť pomáha zlepšovať profesionálne zručnosti učiteľov a implementovať moderné technológie do školského prostredia. Aktívne lektoruje workshopy, ktoré sa sústreďujú na aplikáciu technológií v každodennom vzdelávaní. Odkaz na profil lektora: https://www.rcpubj.sk/profil-lektora/mgr-peter-tej/
PETER DOLOBAČ
Vyštudoval psychológiu na Košickej katedre FF PU – ako lektor spolupracoval s viacerými finančnými Inštitúciami v SR a ČR – podieľal sa na príprave a realizácii viac ako 20-tich rozvojových projektov pre SŠ a ZŠ financovaných z prostriedkov EÚ – pôsobí ako senior lektor a štatutár v o.z. DRUHÁ STRANA MINCE – podieľa sa na riadení RCPU Humenné.
Damián Žilka
Pôsobí ako lektor, školiteľ v Centre pre podporu neformálneho vzdelávania (CeNef) kde sa venuje témam ako kritické myslenie, bezpečnosť v online prostredí, digitálna gramotnosť a soft skills. Má dlhoročné skúsenosti v práci s mládežou a je tiež členom predsedníctva Rady mládeže Prešovského kraja. Aktuálne je aj riaditeľom RCPU Stropkov, Svidník.