TOMÁŠ PEŠEK, PCC
Školská dezilúzia – Premiérová prezentácia nového trendu v zmenách správania mladej generácie z dielne YouthWatch, ktorý súvisí so školskou dezilúziou. Ako napĺňa dnešný školský systém potreby mladých ľudí? A ako na to reagujú? Aké scenáre vývoja ukazuje vzdialenejšia budúcnosť? Ladí nám to s aktuálnou reformou? Aj to bude obsahom prednášky.
Učiteľ ako sprievodca – čo si môžeme zobrať s koučingu? Prinesie ochutnávku zo svojho dlhodobého výcviku kde učí učiteľky a učiteľov koučovacie zručnosti podľa medzinárodných štandardov.
DÁVID KRÁLIK
Keď učiteľ maká, žiak sa fláka a vice versa – Workshop bude vedený zážitkovo, teda všetko, čo si máte odniesť, získate vlastnou skúsenosťou (Nie som skrátka prednášací typ.). A čo si máte odniesť? Odnesiete si niekoľko jednoduchých aktivizačných metód, ktoré po návrate do triedy ľahko prenesiete do svojich hodín. Stačí len vymeniť môj obsah za ten váš a potom už len žasnúť, kde sa vzali títo aktívni žiaci. Teším sa na vás.
ZUZANA REĽOVSKÁ
Od vyhorenia k udržateľnému wellbeingu – stres je našim každodenným spoločníkom či v práci, či mimo nej. Kedy nám ešte slúži a kedy už škodí? Ako sa kvalitne zregenerovať za krátky čas? Ako zachytiť a zvládnuť signály prichádzajúceho vyhorenia? Aké sú rizikové faktory? Čo všetko potrebujeme vedieť o našich osobných potrebách? Ako si vytvoriť vlastný wellbeing plán – a ako pri ňom vytrvať?
PaedDr. Erika Novotná, PhD.
Neformálne vzdelávanie v školách a školských zariadeniach – Čo je to neformálne vzdelávanie? Koľko podôb má toto slovné spojenie? Čo konkrétne si predstaviť pod prepájaním formálneho a neformálneho vzdelávania? V čom tkvie ich podstatný rozdiel? Ako môže pedagóg implementovať princípy neformálnej výchovy a vzdelávania do edukačného procesu? Aký to má zmysel pre dieťa/žiaka? Máme pre uvedené legislatívnu oporu? Je neformálne vzdelávanie explicitne požadované v rámci aktuálnej reformy základného vzdelávania? Na uvedené otázky sa pokúsime hľadať odpovede v rámci prednášky, ktorá bude teoretickým vstupom k workshopu, na ktorom si účastníci konferencie budú môcť na vlastnej koži zažiť, čo neformálne vzdelávanie je a aké benefity prináša nielen pre pedagóga, ale predovšetkým pre rozvoj osobnosti dieťa/žiaka.
doc. PhDr. Marek Lukáč, PhD.
Celoživotné vzdelávanie a učitelia v globálnom svete – Celoživotné vzdelávanie je chápané ako účinný spôsob adaptácie sa na rýchlo sa meniaci svet. V prezentácii zdôrazňujeme dôležitosť celoživotného vzdelávania, jeho systém a východiská so zameraním na slovenské legislatívne prostredie. Poukazujeme na možnosti ale aj prekážky nepretržitého učenia sa z pohľadu učiteľskej profesie.
Prezentačné zručnosti učiteľa – nestačí vedieť čo, ale aj ako – „Myšlienky bez prezentácie sú ako poklady, ktoré nikto nenájde.“ Cieľom workshopu je upriamiť pozornosť učiteľov na efektívne prezentovanie. Vyskúšajú si situácie, v ktorých môžu pociťovať stres či neistotu s cieľom lepšie porozumieť vlastným pocitom pri verejnom vystupovaní. Pridanou hodnotou workshopu je možná rekonštrukcia vlastného spôsobu prezentácie v konfrontácii a hodnotením v skupine.
Mgr. Silvia Lukáčová, PhD.
Prezentačné zručnosti učiteľa – nestačí vedieť čo, ale aj ako – „Myšlienky bez prezentácie sú ako poklady, ktoré nikto nenájde.“ Cieľom workshopu je upriamiť pozornosť učiteľov na efektívne prezentovanie. Vyskúšajú si situácie, v ktorých môžu pociťovať stres či neistotu s cieľom lepšie porozumieť vlastným pocitom pri verejnom vystupovaní. Pridanou hodnotou workshopu je možná rekonštrukcia vlastného spôsobu prezentácie v konfrontácii a hodnotením v skupine.
Ing. Peter Sýkora
Ako pracovať s (dez)informáciami v triede – Workshop je zameraný na využitie metód a techník neformálneho vzdelávania vo vzdelávaní v téme práce s informáciami v triede. Pomocou praktických aktivít si rozlíšime základné princípy vo vnímaní informácií a spôsobe ich pochopenia.
PaedDr. Janka Bavoľárová
Čo môžeme urobiť už dnes pre lepšiu budúcnosť našich žiakov – Ako nadchnúť učiteľov pre nové kurikulum, ako ich podporiť a prečo to má celé zmysel. Naše úspechy aj zlyhania.
Mgr. Tomáš Juskiv
Vzlietni a odhaľ svoj potenciál ! Workshop je úvodom, ako lepšie spoznať seba aj ostatných prostredníctvom inovatívnej analýzy štyroch personálnych štýlov. Je určený pre všetkých, ktorí chcú hlbšie porozumieť vlastnej osobnosti a zároveň pomôcť druhým odhaliť ich potenciál. Počas workshopu sa naučíte praktické techniky na rozpoznávanie personálnych štýlov nielen u seba, ale aj u ostatných, čo vám pomôže efektívnejšie komunikovať a budovať kvalitné, a dlhodobé vzťahy. Získané zručnosti vám umožnia lepšie chápať medziľudské vzťahy, rozvíjať sebapoznanie a podporovať rast ľudí vo vašom okolí.
Ing. Danka Kožlejová
Reforma ako zmena – Reforma školstva už (opäť) prebieha. Tentokrát ale nejde o „obnovenie, nápravu, opravu, zlepšenie“ – ide o ZMENU. A zmena je podľa Krátkeho slovníka slovenského jazyka „nadobudnutie iných vlastností, iného rázu, premena.“ Na workshope nájdeme dôvody, prečo je potrebné opustiť zónu komfortu a pustiť sa do zmeny. Ukážeme si, ako na to, aby proces zmeny nielen bolel čo najmenej, ale hlavne zlepšil uplatniteľnosť žiakov v živote a zvýšil spokojnosť učiteľov.
Mgr. Peter Tej
„Umelá inteligencia pre učiteľa – Ako ju efektívne využiť v každodennej praxi“ – Workshop „Umelá inteligencia pre učiteľa“ sa zameriava na možnosti, ktoré umelá inteligencia ponúka v každodennom vzdelávacom procese. Účastníci získajú praktické príklady a nástroje, ako AI môže podporiť efektívnu výučbu, zjednodušiť prípravu učebných materiálov a zlepšiť interakciu so žiakmi. Okrem teoretického úvodu sa workshop sústredí aj na ukážky konkrétnych aplikácií a technológií, ktoré môžu učitelia jednoducho implementovať do svojho vyučovania. Cieľom je ukázať, ako môže AI prispieť k inovácii vzdelávania a zlepšeniu pedagogických metód.
Mgr. Peter Dolobač
Využívanie stolových hier na zvyšovanie matematickej čitateľskej a finančnej gramotnosti pre žiakov 4. ročníka ZŠ – Predmetom workshopu je prezentácia originálnej stolovej hry: 4 OBCHODY, 4 DOHODY, 4 PRAVIDLÁ určenej pre štvrtákov. Aktivita spája dávno objavenú dominantnosť HRY pri učení sa u detí a súčasné trendy vo vzdelávaní, obsiahnuté aj v princípoch kurikul. reformy.
Damián Žilka
Učiteľská obývačka – Priestor pre rozhovory, kladenie otázok a spoločné objavovanie odpovedí. Príležitosť na sieťovanie, výmenu skúsenosti a prezentovanie príkladov dobrej praxe.