TÉMY WORKSHOPOV A PREDNÁŠOK

TOMÁŠ PEŠEK, PCC

Školská dezilúzia – Premiérová prezentácia nového trendu v zmenách správania mladej generácie z dielne YouthWatch, ktorý súvisí so školskou dezilúziou. Ako napĺňa dnešný školský systém potreby mladých ľudí? A ako na to reagujú? Aké scenáre vývoja ukazuje vzdialenejšia budúcnosť? Ladí nám to s aktuálnou reformou? Aj to bude obsahom prednášky.

Učiteľ ako sprievodca – čo si môžeme zobrať s koučingu? Prinesie ochutnávku zo svojho dlhodobého výcviku kde učí učiteľky a učiteľov koučovacie zručnosti podľa medzinárodných štandardov.

DÁVID KRÁLIK

Keď učiteľ maká, žiak sa fláka a vice versa – Workshop bude vedený zážitkovo, teda všetko, čo si máte odniesť, získate vlastnou skúsenosťou (Nie som skrátka prednášací typ.). A čo si máte odniesť? Odnesiete si niekoľko jednoduchých aktivizačných metód, ktoré po návrate do triedy ľahko prenesiete do svojich hodín. Stačí len vymeniť môj obsah za ten váš a potom už len žasnúť, kde sa vzali títo aktívni žiaci. Teším sa na vás.

ZUZANA REĽOVSKÁ

Od vyhorenia k udržateľnému wellbeingu – stres je našim každodenným spoločníkom či v práci, či mimo nej. Kedy nám ešte slúži a kedy už škodí? Ako sa kvalitne zregenerovať za krátky čas? Ako zachytiť a zvládnuť signály prichádzajúceho vyhorenia? Aké sú rizikové faktory? Čo všetko potrebujeme vedieť o našich osobných potrebách? Ako si vytvoriť vlastný wellbeing plán – a ako pri ňom vytrvať?

PaedDr. Erika Novotná, PhD.

Neformálne vzdelávanie v školách a školských zariadeniach Čo je to neformálne vzdelávanie? Koľko podôb má toto slovné spojenie? Čo konkrétne si predstaviť pod prepájaním formálneho a neformálneho vzdelávania? V čom tkvie ich podstatný rozdiel? Ako môže pedagóg implementovať princípy neformálnej výchovy a vzdelávania do edukačného procesu? Aký to má zmysel pre dieťa/žiaka? Máme pre uvedené legislatívnu oporu? Je neformálne vzdelávanie explicitne požadované v rámci aktuálnej reformy základného vzdelávania? Na uvedené otázky sa pokúsime hľadať odpovede v rámci prednášky, ktorá bude teoretickým vstupom k workshopu, na ktorom si účastníci konferencie budú môcť na vlastnej koži zažiť, čo neformálne vzdelávanie je a aké benefity prináša nielen pre pedagóga, ale predovšetkým pre rozvoj osobnosti dieťa/žiaka.

erika N

doc. PhDr. Marek Lukáč, PhD.

Celoživotné vzdelávanie a učitelia v globálnom svete – Celoživotné vzdelávanie je chápané ako účinný spôsob adaptácie sa na rýchlo sa meniaci svet. V prezentácii zdôrazňujeme dôležitosť celoživotného vzdelávania, jeho systém a východiská so zameraním na slovenské legislatívne prostredie. Poukazujeme na možnosti ale aj prekážky nepretržitého učenia sa z pohľadu učiteľskej profesie.

Prezentačné zručnosti učiteľa – nestačí vedieť čo, ale aj ako – „Myšlienky bez prezentácie sú ako poklady, ktoré nikto nenájde.“ Cieľom workshopu je upriamiť pozornosť učiteľov na efektívne prezentovanie. Vyskúšajú si situácie, v ktorých môžu pociťovať stres či neistotu s cieľom lepšie porozumieť vlastným pocitom pri verejnom vystupovaní. Pridanou hodnotou workshopu je možná rekonštrukcia vlastného spôsobu prezentácie v konfrontácii a hodnotením v skupine.

Mgr. Silvia Lukáčová, PhD.

Prezentačné zručnosti učiteľa – nestačí vedieť čo, ale aj ako – „Myšlienky bez prezentácie sú ako poklady, ktoré nikto nenájde.“ Cieľom workshopu je upriamiť pozornosť učiteľov na efektívne prezentovanie. Vyskúšajú si situácie, v ktorých môžu pociťovať stres či neistotu s cieľom lepšie porozumieť vlastným pocitom pri verejnom vystupovaní. Pridanou hodnotou workshopu je možná rekonštrukcia vlastného spôsobu prezentácie v konfrontácii a hodnotením v skupine.

lukáčová
111111

Ing. Peter Sýkora

Ako pracovať s (dez)informáciami v triede – Workshop je zameraný na využitie metód a techník neformálneho vzdelávania vo vzdelávaní v téme práce s informáciami v triede. Pomocou praktických aktivít si rozlíšime základné princípy vo vnímaní informácií a spôsobe ich pochopenia.

PaedDr. Janka Bavoľárová

Čo môžeme urobiť už dnes pre lepšiu budúcnosť našich žiakov – Ako nadchnúť učiteľov pre nové kurikulum, ako ich podporiť a prečo to má celé zmysel. Naše úspechy aj zlyhania.

Bavolarova
JUSKIV

Mgr. Tomáš Juskiv

Vzlietni a odhaľ svoj potenciál ! Workshop je úvodom, ako lepšie spoznať seba aj ostatných prostredníctvom inovatívnej analýzy štyroch personálnych štýlov. Je určený pre všetkých, ktorí chcú hlbšie porozumieť vlastnej osobnosti a zároveň pomôcť druhým odhaliť ich potenciál. Počas workshopu sa naučíte praktické techniky na rozpoznávanie personálnych štýlov nielen u seba, ale aj u ostatných, čo vám pomôže efektívnejšie komunikovať a budovať kvalitné, a dlhodobé vzťahy. Získané zručnosti vám umožnia lepšie chápať medziľudské vzťahy, rozvíjať sebapoznanie a podporovať rast ľudí vo vašom okolí.

Ing. Danka Kožlejová

Reforma ako zmena – Reforma školstva už (opäť) prebieha. Tentokrát ale nejde o „obnovenie, nápravu, opravu, zlepšenie“ – ide o ZMENU. A zmena je podľa Krátkeho slovníka slovenského jazyka „nadobudnutie iných vlastností, iného rázu, premena.“ Na workshope nájdeme dôvody, prečo je potrebné opustiť zónu komfortu a pustiť sa do zmeny. Ukážeme si, ako na to, aby proces zmeny nielen bolel čo najmenej, ale hlavne zlepšil uplatniteľnosť žiakov v živote a zvýšil spokojnosť učiteľov.

Danka2
Tej

Mgr. Peter Tej

„Umelá inteligencia pre učiteľa – Ako ju efektívne využiť v každodennej praxi“ – Workshop „Umelá inteligencia pre učiteľa“ sa zameriava na možnosti, ktoré umelá inteligencia ponúka v každodennom vzdelávacom procese. Účastníci získajú praktické príklady a nástroje, ako AI môže podporiť efektívnu výučbu, zjednodušiť prípravu učebných materiálov a zlepšiť interakciu so žiakmi. Okrem teoretického úvodu sa workshop sústredí aj na ukážky konkrétnych aplikácií a technológií, ktoré môžu učitelia jednoducho implementovať do svojho vyučovania. Cieľom je ukázať, ako môže AI prispieť k inovácii vzdelávania a zlepšeniu pedagogických metód.

Mgr. Peter Dolobač

Využívanie stolových hier na zvyšovanie matematickej čitateľskej a finančnej gramotnosti pre žiakov 4. ročníka ZŠ – Predmetom workshopu je prezentácia originálnej stolovej hry: 4 OBCHODY, 4 DOHODY, 4 PRAVIDLÁ určenej pre štvrtákov. Aktivita spája dávno objavenú dominantnosť HRY pri učení sa u detí a súčasné trendy vo vzdelávaní, obsiahnuté aj v princípoch kurikul. reformy.

Dolobač
Damian

Damián Žilka

Učiteľská obývačka – Priestor pre rozhovory, kladenie otázok a spoločné objavovanie odpovedí. Príležitosť na sieťovanie, výmenu skúsenosti a prezentovanie príkladov dobrej praxe.